Saturday, June 26, 2010

I Love My Ummi

My Ummi & My Ayah

I love my mum very much..

Ummi saya pandai serba-serbi.. Mengait,memasak,menjahit baju..she all perfect.. Terasa bertuah menjadi anaknya..

Saya mahu belajar mengait darinya...tapi saya cepat mengalah... wuwu...sampai sekarang tak dapat khatam mengait lagi... tapi khatam Al-Quran Alhamdulillah.. hee..


Ummi saya selalu ajak saya pergi masjid.. tapi saya jarang2 nak ekut sebab saya suka melekat di TV..huhu...patut saya kena berubah ni..yela, tak lame lagi nk jadi bini orang kan.. kui3... (bile mase pulak aku nk kawin ni..huhu..blaja pun blom abes lagik.huhu..)

Ummi saya, orang paling saya sayang... Love You Ummi.. Nadiah akan selalu ingat nasihat Ummi..menjadi orang yang berguna..dan akan selalu ingat pesan ummi berkenaan perkara yang ditinggalkan oleh seorang muslim saat rohnya keluar dari jasadnya..

Manusia mati putuslah semua amalannya kecuali dari 3 perkara:

1. Sedekah dan amal jariahnya..
2. Doa anak yang soleh..
3. Ilmu yang bermanfaat..

Ok, saya akui saya belum cukup amalan..tapi sekurang-kurangnya hari2 saya mahu menjadi seorang yang lebih baik dari hari semalam..

Renung2 kanlah..selamat beramal Nadiah!=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...