Sunday, June 19, 2016

Housing Loan - Fixed Rate Interest- will be raise?

Emm... today is Monday.
hari tu kat blog ni ade cite pasal beli rumah.
tup2 baru2 ni... dapat surat dari bank,cakap Interest rate naik, dulu mula2 we olls pilih fixed rate.
yang aku paham, kalau pilih fixed rate, walaupun ekonomi dunia tidak stabil, kitorang masih bayar dengan jumlah ansuran yang sama, macam sebelum ekonomi down.

sekarang aku jadik pelik. mungkin sebab aku tak paham sangat bahasa perbankan ni... so aku call bank. bank cakap, boleh je bayar macam ansuran biasa, tapi final installment might be higher..

Emmm.. aku nyampah plak ade komitmen dengan bank ni.
Istilah gali lubang tutup lubang memang aku tak boleh in langsung.. bukan aku tak suke. dulu, mase aku baru kerja aku suke.. duit banyak joli sana sini. pastu nak kawin, aku nak buat hutang- personal loan, bakal suami tak bagi. ciput pun ciput la. hahaha.. *Alhamdulillah time aku kawin takde GST lagi mase tu, dan katering makan untul 1,000 tetamu dalam RM13,000 (main course siap buah, kuih & air). Mase tu aku solat hajat banyak2..

Pastu seminggu kawin, husband ajak tengok show house. terus book rumah. ko tengok, aku tak menyempat nak beli keta. hahahahaa... bila nak buat loan keta asyik tak lepas. nak ada sorang penjamin la. emmm... masak2.. takkan husband aku nak jadi penjamin.. last2 aku decide pakai keta second hand jek. *walaupun panas hati takleh bawak laju2 saing2 pemilik honda & vios. keh3..*

ni aku tengah calculate balik cara nak selesaikan hutang- aku tak suke arr cara bank gini.. awal2 cakap lain. tu belum aku punye personal loan sebab renovate rumah. 21% interest aku rase...eee geram aku..
dah ler susah bangat nak menyimpan..
hurrmmm.. yang penting kesungguhan & displin. aku kena ade target aku.

mungkin aku kena up widget link kat blog aku bagi aku fokus ngan target aku. huhu..

Salam Sayang, 

NADIAH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...